Més prusés pacífic: ara amenacen el periodista gironí Albert Soleron LUNES, 12 DE MARZO DE 2018 •
“Vigila tu espalda” si eres periodista y te ríes del prusés.
N’Albert Soler és un periodista gironí lliure; escribe lo que quiere y no cobra de la “grossa mamella” de la Generalitat. Su último artículo en el Diari de Girona (léalo aquí entero), calificando a Puigdemont de “vivales”, vuelve a ser una gozada:
“La Marcela presentarà un programa setmanal de dues hores i cobrarà 6.000 euros mensuals. (…) Dones del món, si voleu que els vostres sous s’equiparin als dels homes, què dic, que els superin inclús, caseu-vos amb qui toca. Veureu com us plouen les ofertes laborals, i dic laborals per inèrcia, perquè dues hores setmanals ni aquest nom mereixen. (…) s’ha de tenir en compte que el marit de la nova estrella televisiva no té ingressos i la vida a Brussel·les és cara. Més val que el mantingui la seva senyora que no que ho haguem de fer tots els catalans, tot i que ben pensat el sou de la Marcela el pagarem entre tots. Sigui mantingut per la seva senyora, sigui mantingut per tots nosaltres, el que està clar és que en Puigdemont s’ha acostumat a viure sense treballar. Al final tindrà raó el meu pare, que, amb el bon ull que dona l’edat, me’l va definir com un «vivales» –pronunciï’s en castellà–, paraula que feia dècades que no sentia, immillorablement recuperada. (…)
Tal com afirmaven sense rubor alguns convergents –o com es diguin ara– en saber-se la nova feina de la primera dama simbòlica, «cal ajudar la nostra gent», frase que podria haver sigut pronunciada pel mateix Vito Corleone. La Pilar Rahola, també amb una recompensa en forma de quota de pantalla pública i diner ídem, demostra que el cas de Marcela no és excepcional, que les dones catalanes s’estan empoderant, signifiqui això el que signifiqui. (…)
Encara ahir, en un nou missatge, el vivales pròfug assegurava que el procés que el malvat Estat espanyol ha avortat, era «també pels drets de totes les persones i la igualtat efectiva de les dones». Mentre tal igualtat no sigui efectiva, cal col·locar la senyora”.
Por escribir cosas como esta, la fachada de la sede del Diario de Gerona amaneció con un mensaje para Albert el pasado jueves: “Vigila tu espalda”. Pues muy parecido -y tan pacífico y democrático- como lo que le hicieron a Girauta ayer en el coche. Com mola la republiqueta del Motxo. És lo que et passa a Catalunya si passes del nacionalisme.
Dolça i amenaçada Catalunya…